Сторінка практичного психолога
У закладі дошкільної освіти (ясла-садок) "Альбінуца" організована робота практичного психолога:
Квітка Марія Михайлівна
Покликання педагогів
"Вихователем і вчителем треба народитися, а їм керує природжений такт "
- адаптація дітей до умов дошкільного закладу;
- створення у дітей почуття приналежності до групи,
- позитивного емоційного фону;
- забезпечення психоемоційного благополуччя та психологічного здоров’я дитини
Основні види діяльності:
- Психодіагностика
- Корекційно-розвивальна робота
- Консультування
- Психологічна просвіта
- Психопрофілактика
- Організаційно-методична робота
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ ЗАКЛАДУ:
- проведення просвітницьких лекцій, семінарів, занять з педагогами, батьками, дітьми;
- консультативна допомога всім учасникам навчально-виховного процесу;
- корекційно-розвивальна робота з дітьми, батьками, педагогами;
- допомога дітям, які мають проблеми в поведінці або які опинилися в складній життєвій ситуації;
- психологічний супровід обдарованих дітей;
- психологічний супровід новоприбулих дітей;
- визначення психологічної готовності дітей 5-річного віку до навчання у школі.
Враховуючи психолого-педагогічні особливості дітей різних вікових груп практичним психологом ставляться такі мета та завдання:
- Ранній дошкільний вік
Мета: створення оптимальних умов для адаптації дитини в дошкільному навчальному закладі.
Завдання діяльності психолога з дітьми раннього віку :
- відстежувати психічний розвитку дітей раннього віку;
- сприяти і допомагати в адаптації дітей та профілактика дезадаптації у дитячому навчальному закладі;
- сприяти подоланню кризи трьох років.
2. Молодший дошкільний вік
Мета: створення оптимальних умов для адаптації дитини в дошкільному навчальному закладі, сприяння розвитку емоційної сфери дітей.
Завдання діяльності психолога з молодшими групами:
- виявлення дезадаптованих дітей;
- проведення занять на розвиток емоційної сфери дітей.
3. Старший дошкільний вік
Мета: створення умов для подальшого навчання дитини у школі; створення умов для розвитку творчої особистості.
Завдання діяльності психолога зі старшими віковими групами:
- вивчення емоційно-особистісної сфери дітей;
- сприяти підвищенню рівня пізнавальної активності дітей;
- виявлення творчих здібностей та обдарованості дітей старшого дошкільного віку з метою забезпечення індивідуального та диференційованого підходу у навчально-виховному процесі;
- визначення рівня готовності дитини до шкільного навчання;
- формувати розвиток емоційної регуляції, дрібної моторики.
Завдання роботи психолога з батьками:
1. Підвищувати рівень знань з питань вікової психології через індивідуальну та групову консультаційну роботу з батьками за запитами.
2. Здійснювати анкетування батьків з метою конкретизації змісту корекційної, просвітницької, консультаційної роботи.
Завдання роботи психолога з педагогами:
- Здійснювати психологічну просвіту педагогів, підвищувати рівень психологічних знань і умінь.
- Продовжувати консультативну роботу з психопрофілактики педагогічної діяльності, співпрацю з педагогами з метою покращення психологічного клімату у колективі.
- Надавати індивідуальну консультаційну допомогу педагогам за запитами
Практичний психолог закладу :
— керується етичним кодексом психолога;
— дотримується педагогічної етики;
— будує свою діяльність на основі доброзичливості, довіри в тісному співробітництві з усіма учасниками педагогічного процесу;
— підвищує рівень психологічних знань вихователів, батьків, дітей;
— постійно підвищує свій професійний рівень.